חייגו עכשיו:

שיפור רווחיות העסק

לא מעט בעלי עסקים מרגישים שהם עושים ככל שביכולתם שהעסק יצליח, הולכים לפי הספר ומבצעים את כל מה שמומלץ, כולל שיווק העסק, הגדלת כמות הלקוחות, מעקב אחר כספים ועוד. למרות זאת, בפועל נראה שמשהו אינו עובד. השורה התחתונה היא רווחיות שאינה מספקת או אפילו הפסד. בדיוק לשם כך נעשה ניתוח עסקי. בניתוח זה המתבצע ע"י איש מקצוע המומחה בתחום העסקי והפיננסי ייבדקו נושאים רבים הקשורים להתנהלות העסק מתוך מטרה להבין מהם המקומות שגורמים להיווצרות פער בין מידת ההשתדלות והעשיה לבין התוצאות, הפער המתסכל בין הרצוי למצוי.

ניתוח עסקי: בחינת התנהלות העסק והצעת פתרונות לייעול

ניתוח עסקי כולל כאמור בדיקה נרחבת של התנהלות העסק והוא חולש על פני תחומים שונים. תחום ראשון הוא התנהלות פיננסית: האם ההוצאות תואמות את יכולתו הפיננסית האמיתית של העסק מהכנסותיו, האם ניהול הכספים נעשה בצורה מסודרת ומאורגנת תוך רישום כל הוצאה והכנסה, האם יש התאמה בין מועדי הכנסות להוצאות. נושא שני הוא התנהלות עסקית: האם העסק מתמקד במוצרים או שירותים רווחיים, האם הוא מתפזר על הצעת שירותים או מוצרים רבים מדי שאינם בהכרח מכניסים, האם העסק פועל לשימור לקוחות לא פחות מאשר להשגת לקוחות חדשים. נושא נוסף הוא ארגון העסק מבחינת התנהלותו השוטפת: האם ההתנהלות יעילה או מסורבלת, האם כמות העובדים תואמת את רמת התפוקה ואת כמות העבודה שישנה. ניתוח עסקי גם יבחן את נושא הטכנולוגיה והמכשור בחברה: האם נדרשת התייעלות גם בעניין זה.

ניתוח והצעת פתרונות ע"י מומחה בתחום

ניתוח עסקי צריך להיות מקיף, יסודי ומדויק. חשוב לא לעשות הנחות ולהיכנס לפרטי פרטים בבדיקת כל מרכיב בהתנהלות העסק. רק כך אפשר להבין מהן נקודות התורפה שלו. ניתוח עסקי שיתבצע ע"י מומחה בתחום יביא לא רק לגילוי נקודות החולשה שמונעות מהעסק להרוויח בהתאם למצופה אלא גם יספק כלים ברורים ופשוטים לשינוי והתייעלות. הוא גם יהיה בקשר שוטף במטרה לבחון את הכלים שנתן והאם אכן הביאו לשינוי הרצוי, ואף ימצא דרכים חלופיות לייעול במידה והשינוי לא היה מספק.

יעל בר- לב היא יועצת עסקית ופיננסית בעלת ניסיון רב המסייעת לעסקים רבים לבחון את התנהלותם ולהפוך אותה ליעילה יותר ובכך להגדיל את הרווחים. מוזמנים ליצור קשר.

עוד בנושא

רוצים להרוויח יותר מההפסד

מהרגע שעצמאי פותח עסק חדש נבנית שיטת הניהול שלו. כעלי עסקים רוכשים מיומנויות ניהול, הרגלים עסקיים ומסגרות עבודה בעסק (ומחוצה לו). בעסקים ותיקים או וגם

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר