להרוויח יותר כסף בעסק בזכות בסוף השנה האזרחית
צעדים שיגרמו לכם, להישאר עם יותר כסף בחשבונות הבנק, לשלם פחות מיסים ולהגדיל את השליטה בניהול הכספים בעסק
מה לעשות כדי להרוויח יותר בעסק עד סוף 2024
כבעלי עסקים קטנים ובינוניים, אנחנו נדרשים להרבה תמרון ועשייה ואחד האתגרים איתם מתמודדים עצמאים רבים זה ניהול הכספים ושורת הרווח בעסק, כך עולה מאלפי שיחות במהלך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ותהליכים של גיוס אשראי לעסקים
כדי להגדיל את כמות הכסף שכל עצמאי ובעל עסק יכול להרוויח בפועל (ולא רק על הנייר), אנחנו נדרשים לשמור על 3 כללי בסיס
1. ניהול כספים 2. ניהול הוצאות 3. גיוס אשראי מדוייק לעסקים
אבל גם עסקים שעובדים בלי ניהול כספים מסודר או ייעוץ כלכלי לעסקים יכולים לעשות צעדים שישפרו משמעותית את שורת הרווח של העסק ואת כמות הכסף שנשאר לבעל העסק בסוף השנה
עסקים קטנים ובינוניים, רווחים וסוף שנה אזרחית – מה לעשות?
במהלך ייעוץ פיננסי לעסקים וניתוח עסקי, פעמים רבות רואים דיווח חלקי של הוצאות העסק כשרואה החשבון של העסק לא מדווח את מלוא ההוצאות שיש לעסק, נוצר מצב של הוצאות עסקיות גבוהות מהנדרש, וזה קורה בגלל 2 סיבות מרכזיות
- לא כל הוצאות שיש לעסק בפועל מוכרות
- יש תשלום עודף על מיסים
במצב כזה לעסק קשה לעמוד במלוא התשלומים ונוצר מצב של פער תזרימי וחוסר כסף לשלם את כל ההוצאות.
לקראת סוף השנה האזרחית, אפשר לעשות בקרה לפעילות הנה"ח ורו"ח, לוודא שפעלנו נכון לאורך השנה ובמידת הצורך, לתקן ולעשות צעדים (חלקם ממש פשוטים) שיכולים לחסוך בהוצאות, לשפר את תוצאות הדוחות הכספיים ולהגדיל את שורת הרווח, את השליטה שלכם במספרים ואת כמות הכסף שיישאר לכם מפעילות העסק
היערכות לסוף השנה מתייחסת למגוון פעולות ומהלכים פיננסיים ותפעוליים המזכות את העסק (או את העצמאי עצמו) בהטבות מס במסגרת חוק המיסים ומאפשרת רווח כפול (גם בדוחות הכספיים וגם בכסף שנשאר אחרי כל התשלומים)
הערכות לסוף שנת המס – פעולות בניהול כספים ותפעול לשיפור שורת הרווח
בדיקת דיווחי הוצאות – מידי חודש אתם מדווחים לרו"ח את הוצאות העסק ועל סמך דיווחים אלה הוא מגיש את הדוחות לרשויות ואתם משלמים מיסים (מע"מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה וכו').
רגע לפני ששנת 2024 מסתיימת זו הזדמנות מצויינת לבדוק ששום דבר לא "נפל בין הכיסאות" ולוודא שכל ההוצאות שהיו לעסק במהלך השנה נרשמו ודווחו כנדרש.
כמו שאני עושה בעסקים בהם אני מנהלת כספים במיקור חוץ וכפי שאני מדגימה לעסקים שעוברים יועץ עסקי מומלץ לבדוק כמה מקורות:
רצף חשבוניות לקוח – בד"כ בדיווח ההכנסות אין "תקלות", כי לרוב, בהכנסות למרבית העצמאים יש שליטה ומעקב גדולים יותר.
עם זאת כדי לוודא ששום חשבונית לא התפספסה וכל ההכנסות נרשמו ודווחו כחוק על ידי בדיקה שיש רצף במספרי החשבוניות הרשומות במערכות הנה"ח ואצל רו"ח במקביל.
התאמת כרטסות ספקים – בעסקים בהם יש פעילות של רכישת מוצרים/שרותים בצורה שוטפת, מליצה לבקש מהספקים (בעיקר הגדולים) כרטסות מתחילת השנה ולעשות התאמת כרטסת. הבדיקה תאפשר לכם לבדוק 3 דברים חשובים
- שכל חשבוניות הספק נרשמו ודווחו וקוזז מגינם המס
- שהיתרה לתשלום תואמת ונכונה
- שאין תשלומים או חיובי עודף לרעתכם בכרטיס
לרוב בדיקת הכרטיסים תיעשה ע"י הנה"ח. אם אין לעסק ניהול כספים שוטף שבודק את היתרות והתשלומים,
בקשו מהרו"ח פירוט חשבוניות לי ספק/כרטיס כדי לעשות בעצמכם התאמת כרטסת ידנית ע"י השוואה בין הנתונים שקיבלתם מהרו"ח לכרטסת שקיבלתם מהספק.
אמנם לא מדובר בתהליך מסובך אבל כדי לעשות אותו נכון ובתמורה יעילה חשוב להבין את הפרוצדורה וצורת העבודה לקבל הדרכה ועזרה מעשית בהתאמות ספקים צרו קשר
ברור הוצאות שוטפות וחודשיות – בשלב הזה של הבדיקות נתמקד בתשלומים קבועים ושוטפים שיש בעסק כמו אינטרנט, ניידים, חשמל, מים, ארנונה וכו'. ברוב המקרים להוצאות האלה יש מאפיינים דומים
- סכומים קטנים יחסית
- החיובים משולמים לרוב בהוראת קבע מהבנק או בכרטיס אשראי
- החשבוניות מגיעות במייל
בגלל אופיין, אלה הוצאות וחשבוניות שלפעמים קשה לעקוב אחריהן אבל מצטברות לסכומים לא מבוטלים שמשפיעות על סכומי המיסים לתשלום ועל המצב התזרימי של העסק.
מדובר בחלק מניהול ההוצאות בעסק וכפי שעושים עצמאים בתוכנית הליווי שלנו "מאסטר לניהול כספים אצלך בעסק" מומלץ לעבוד עם צ'ק ליסט הוצאות להבטיח עבודה יעילה ומסודרת. לקבלת פרטים על תכנית הליווי "מאסטר לניהול כספים אצלך בעסק" לחצו כאן
ספירת מלאי – היערכות יותר תפעולית אבל עם השפעות כספיות מרחיקות לכת… טובה לספירת המלאי בסוף השנה תבטיח ספירה יעילה ונכונה וכפועל יוצא נתונים מהימנים וחיסכון של זמן וכסף בספירה עצמה ובשלב בעיבוד הנתונים (קליטה, סידור, הערכת שווי וניתוח).
אלה נתונים חשובים לדוחות הכספיים ומשפיעים מאוד על גיוס אשראי לעסקים בשנים הבאות, אבל אלה נתונים שגם חשובים מאוד מבחינתכם, כבעלי העסק, כדי להבין טוב יותר את הנתונים הכספיים של העסק ולהכיר את המספרים המדויקים שלו.
הרבה פעמים בפגישות ייעוץ עסקי מדברים על העומס והלחץ של בעלי עסקים והמנהלים ולמרות זאת, בשלב הזה של השנה, חשוב לתת לשנת 2024, שהיתה גם ככה שנה מאתגרת ומורכבת במיוחד, דחיפה אחרונה במטרה לשפר את תוצאות ואת שורת הרווח ובו בעת לוודא שאלה נכונים ומתאימים לצרכי העסק בשנים הבאות.
לסיכום – ישנן הטבות מס לעצמאיים בגין פעולות המוגדרות כמזכות וחשוב לוודא שאתם מיישמים נכון ונהנים מכל הטבות המס הרלוונטיות לכם כי בסופו של יום, ההכנות לסוף השנה האזרחית הן חלק מניהול כספים והתנהלות פיננסית נכונים בעסק ויכולים לחסוך הרבה כסף בעסק והחיסכון הזה יכול להפוך כסף זמין להון חוזר או כרווח עצמי, שלכם, כבעלי העסק.
כחלק מההיערכות וכמו שיגיד כל יועץ עסקי מומלץ להכין תכנית עבודה ל-2025 שצפויה להיות שנת מאתגרת וחשוב להגיע אליה הכי מוכנים שרק אפשר
אם לא לגמרי ברור מה העסק שלכם צריך כדי להיות הכי מוכנים שאפשר לשנת 2025 או מה כדאי לעשות אצלכם בעסק לקראת סוף שנת המס הנוכחית זה בסדר! זה לא תחום העיסוק המרכזי שלכם 🙂
אבל יש פתרון! והוא ממוקד ונוח… סוגרים שנה ב60 דקות
ייעוץ ממוקד לדיוק צרכי העסק שלכם ומה לעשות כדי לסגור את 2024 ולהתכונן ל2025 הכי טוב שאפשר
פגישה אחת שיכולה לחולל פלאים ולחסוך הרבה כסף, אחריה תדעו בדיוק מה לעשות (ומה לא לעשות!!) אצלכם בעסק
העלות הרגילה של סוגרים עונה היא 1,200 ש"ח + מע"מ
אבל זה לא מה שאתם תשלמו עליה…
חשוב לי כמה שיותר עסקים יפיקו מ-2024 (שגם ככה היתה קשה) את המיטב
לכן אתם מקבלים הטבה מטורפת!!
סוגרים שנה במחיר חד פעמים של 600 ש"ח + מע"מ
ולא רק זה!! אני נותנת לכם גם צ'ק ליסט לדיווח הוצאות העסק
כלי עזר לדיווח ההוצאות השוטפות של העסק לרו"ח שמבטיח ששום הוצאה לא מתפספסת
בעזרתו תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה ולשלם פחות מיסים בשווי 500 ש"ח במתנה
צרו קשר או תשאירו פרטים ונחזור אלכם לתאום מועד שנוח לכם להפוך את 2024 למשתלמת במיוחד
זמינה לכם בוואטסאפ 052-2696226 במסנג'ר https://www.facebook.com/YBLConsulting או במייל yaelbarlev9@gmail.com
לעוד מידע בנושא ועל פעולות פיננסיות ומיסים במסגרת היערכות עסקית לסוף השנה האזרחית בעסק לחצו כאן