לחץ בעולם העסקים

לחץ זה מה שרוב המנהלים ובעלי העסקים חשים ביום יום, לצד הסיפוק מהעשייה, ההצלחות וההתקדמות מרבית בעלי העסקים והמנהלים מדווחים שהם חיים מתח ולחץ תמידי.

הלחץ בא לידי ביטוי בדרכים שונות, החל מחוסר סבלנות, דרך פספוס הזדמנויות ועד להתמודדות עם תופעות פיזיות ונפשיות שונות.

ללחץ  הרבה צדדים, הוא גורם להרבה תופעות מדאיגות ושליליות, הוא משפיע על תחומים שונים בחיים, על התנהגותנו ועל עשייתנו.

בעולם העסקים אנו עדים ללחץ רב (אצל מנהלים ועובדים בכלל ואצל עצמאיים בעלי עסקים בפרט) ולתופעות המשפיעות באופן ישיר על תוצרי העסק ועל הרווחיות שלו, כשהנפוצות שבהן הן שחיקה, חוסר יעילות וחוסר מיקוד

כן, כן, מחקרים מראים שלחץ רב ורציף גורם לשחיקה (ועייפות), חוסר יעילות (והספק) וחוסר מיקוד (ופספוס הזדמנויות) כל אלה גוררים, כאמור, ירידה בתוצרי העסק וברווחיותו

 

אז מה גורם ללחץ??

אחד הגורמים ללחץ הוא העומס!

 

ריבוי משימות וקושי להאציל סמכויות גוררים עומס שמתורגם מהר מאוד לקושי ממשי ולחץ.

בעסקים קטנים ועסקים בצמיחה התופעה בולטת ומורגשת אף יותר מאשר בחברות גדולות או בארגונים ותיקים.

 

כדי להקל על תחושת העומס שחשים, הנטייה היא לעשות את מה שחייבים כדי לצמצם מתחים ולחצים, בצורה כזו העשייה העיקרית מתמקדת בשוטף, כך שפיתוח העסק, ניהלו וקידומו נדחקים הצידה, עד שיהיה זמן… אבל אף פעם אין

 

התופעה מוכרת ומובנת!! אי אפשר לדחוס בפרק זמן נתון מעבר למה שאפשר לדחוס! המצב מתסכל אך יחד עם זאת מאוד קשה לצאת מהלופ הניהולי הזה בלי תכנית סדורה

 

לטובת מצבים כאלה פיתחתי לאורך השנים מספר כלים ניהוליים שמסייעים לבעלי עסקים ומנהלים לצלוח את האתגר הניהולי בצורה הרבה יותר מוצלחת ורגועה

 

בין לקוחותיי הרבים והטובים בעלי עסקים קטנים ומנהלי חברות בינלאומיות ועם מרביתם אני מקפידה לעשות ZOOM OUT

במהלך המפגש הנוכחים מתנתקים מהשוטף ומתמקדים בנתונים ובמנופי צמיחה והעשייה, בפגישות אלה דנים במצב הנוכחי אך בעיקר על מה נכון לעשות, איך, מתי ועל ידי מי, עוסקים בהיבטים הניהוליים והעסקיים אליהם לא מצליחים להתפנות ביום יום הניהולי.

מבררים מה נרצה לשמר ומה לשפר, מה לחזק ומה צריך להפסיק במיידי ואיך נכון לעשות זאת וכתוצר לווי של כל אלה (ואחרים) איך להביא את העסק למקסום רווחים ויעילות.

 

בכל עסק, לפי גודלו, אופיו וצרכיו, נבנית תכנית ZOOM OUT ייעודי ומותאם הכוללת נושאים לדיון, תדירות, נוכחים קבועים ומשתנים וכו' במטרה לייעל את העבודה ולשפר את אפקטיביות המפגשים.

 

מפגשים אלה חשובים בכל עסק, לא משנה גודלו או ייעודו, וכל מנהל יכול לזמן אותם אחת לתקופה כדי להתחיל להניע תהליך

 

  • כדי שישיבות אלה יתקיימו חייבים להבין את חשיבותן ואת התועלת העצומה מהן לעסק ולקבע אותן!! לא לחכות שיהיה זמן אלא לפנות זמן ולקבוע מראש את מועדן.
  • המפגש יכלול 3 חלקים – ניתוח מצב קיים, הגדרת יעדים לשימור, חיזוק ושיפור ומסקנות ביצועיות לרבות דרכי יישום ומדידה (לא רק המלצות באוויר, אלה תכנית עבודה ראשונית ומכוונת)
  • מומלץ לזמן בעלי תפקידים שונים מתוך הארגון ומחוצה לו, במטרה לייצר חשיבה "אחרת" ושונה מהנהוג ביומיום בארגון.

 

כך קרה באחת משיחות ה- ZOOM OUT החודשיות בחברת ייבוא, כשתוך כדי הצגת הנתונים וניתוח הממצאים נרקם רעיון "חדש" (שבדיעבד… איך לא חשבו על זה קודם?!) שעיקרו פתיחת קו מקביל לקהל לקוחות משלים.

התוצאה, לאחר רבעון אחד בלבד נרשם גידול של 9% במחזור שצמח על בסיס המערך הקיים ובתוספת עלות ישירה בלבד, שורה תחתונה, בזכות ישיבה של 4 שעות וקילו וחצי קוראסונים (לא אכלתי, נשבעת לכם!!) החברה השיגה תוספת רווח נקי של כ4%, שווה!! ומומלץ 😊

 

אל תחכו שיהיה לכם זמן, תייצרו אותו

עוד בנושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר