ניהול עסקי והצלחה עסקית

ייעוץ כלכלי לחברות הוא הרבה מעבר למספרים! לרוב נוטים לחשוב שייעוץ פיננסי לעסקים עוסק אך ורק בהכרת המספרים בעסק כשבפועל הוא כולל קשת רחבה של תחומים ונושאים שכוללים ניהול עסקי בכלל בדגש לניהול כספים, תזרים מזומנים, גיוס אשראי וכמובן פיתוח עסקי. כולם יחד מאפשרים לבעלי העסקים לקבל מעטפת כוללת ורחבה לשיפור פיננסי, ניהולי והתפתחותי בעסק

ניהול עסק – מה זה אומר בעצם?

ניהול עסקי הוא תהליך רב ממדים הכולל בין היתר תכנון, ארגון, מעקב ובקרה של פעילות העסק וזאת על מנת להשיג את מטרותיו ויעדיו. ניהול עסקי כרוך בניהול ותיאום בין משאבי העסק, לרבות אנשים, כספים, ציוד וטכנולוגיה, כדי לשפר את הסיכויים להשיג את התוצאות הרצויות.

ניהול עסקי נכון ויעיל הוא קריטי להצלחתו של העסק ולהגדלת רווחיותו, בין אם מדובר בעסק קטן, עסק בינוני או בחברה, כולם זקוקים לניהול!

ניהול עסק – מה השלבים?

תכנון הוא ללא ספק אחד המרכיבים המרכזיים בניהול העסק. המשמעות של תכנון עסקי היא הגדרת יעדים עסקיים (רצוי שהיעדים יהיו כמותיים ומדידים), פיתוח אסטרטגיות להשגתן וגיבוש דרכי מעקב לבקרת ההישגים.

תוכנית עסקית טובה כוללת חזון ברור והצהרת מטרה לצד ניתוח שוק, התחרות והמגמות בתעשייה הנבחנת, אך גם (ובעיקר) חשוב לוודא שהתוכנית העסקית תהיה מעשית וכמותית ככל האפשר, כלומר שתכלול נתונים מספריים שיכוונו את העשייה  כמו תוכנית פיננסית, המתארת את המשאבים הדרושים להשגת המטרות והיעדים הנבחרים, אופן השגתם והשקעתם בעסק ועוד

ארגון הוא היבט חשוב נוסף בניהול העסק. ארגון בעסק מתחיל בנראות, דרך נהלי העבודה ועד להתנהלות בארגון וכרוך בהסדרת כלל משאבי הארגון להשגת המטרות והיעדים, לרבות ארגון המשאב האנושי העובד בעסק ואיתו, הקצאת משאבים וארגון המשאבים הפיזיים דוגמת ציוד, מקום ועוד, ארגון משאבים אבסטרקטיים דוגמת הקצאת משימות ותחומי אחריות וכן יצירת מבנה עבודה התומך בהשגת המטרות.

ארגון יעיל דורש כללים ברורים, תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה והאצלת סמכויות.

כשמדברים על ארגון וניהול כוח האדם בעסק הכוונה היא לתהליך של הובלה והנעה עובדים להשגת המטרות והיעדים של הארגון, על ידי הגדרת ציפיות, מתן משוב ויצירת סביבת עבודה תומכת וחיובית.

מנהלים אפקטיביים מסוגלים לעורר השראה ולהניע את עובדיהם להרגיש מעורבים, לבצע את המיטב שלהם וליצור תרבות ארגונית של אכפתיות, עשייה מיטבית ומצוינות

מעקב ובקרה הם שומרי הסף של כל תכנית ניהול. מדובר בתהליכים של ניטור והערכת ביצועים כדי להבטיח שהעסק בדרך הנכונה להשגת מטרותיו ויעדיו כפי שנקבעו בתוכנית העסקית. הבקרה כוללת מדידת ביצועים, ניתוח נתונים וביצוע התאמות לפי הצורך. בקרה אפקטיבית מחייבת מערכת של איזונים ומאזנים, לצד מחויבות לשיפור מתמיד.

לסיכום וכמו שעולה לעתים קרובים בתהליכי ייעוץ וליווי עסקי לניהול חשיבות גדולה מאוד בהצלחת העסק והישגיו. במהלך ייועץ עסקי מומלץ לדייק את צרכי העסק ולגבש שיטת ניהול עסקית נכונה ויעילה, כדי למקסם את התוצאות וההצלחה העסקית.

בעזרת התמקדות באלמנטים מרכזיים של תכנון, ארגון ובקרה, עסקים יכולים ליצור תרבות ארגונית של מעורבות ומצוינות ולהשיג בעזרתה צמיחה והצלחה בת קיימא בטווח הארוך

יש שאלות בקשר ניהול עסקי? התלבטות איך לפעול אצלך בעסק? אני כאן לענות על כל השאלות, לכוון ולייעץ

זמינה בוואטסאפ יעל בר-לב ייעוץ פיננסי וניהולי 052-2696226

במסנג'רhttps://www.facebook.com/YBLConsulting  או במייל yaelbarlev9@gmail.com

עוד בנושא

כמה זה עולה לך? באמת!

המציאות ברוב העסקים היא כזו: הם מאוד מקצועיים בתחומם, לרובם יש צבר לקוחות פעילים ואפילו לחץ בעבודה מרוב הזמנות! אבל… בפועל, במאזן הכספים אין כסף!!

קרא עוד »
הבנק לא מכבד

הרבה בעלי עסקים ומנהלים בכירים מדווחים שלמרות שהעסק שלהם טוב, חיובי ומבטיח, יחס הבנק פחות כזה… הם מנהלים עסק רווחי, צומח ומתפתח. בחלק מהמקרים מדובר

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר