אם גם אתם רוצים לצלוח את החופש הגדול ועדיין לשמור על פעילות עסקית ושפיות אישית, הכתבה הבאה בשבילכם…
כדי לעבור תקופות לחוצות בהצלחה, להספיק הכל (או כמה שיותר) ולא להתמוטט בדרך חשוב להקפיד על תכנון ומיקוד בכלל ובתחום העסקי והניהולי בפרט. ככל שנהיה מאורגנים ומדויקים יותר נספיק יותר ונגשים יותר המטרות שהצבנו לעצמנו בעסק (ובכלל) וכל זאת בזכות עבודה יעילה המתבססת על מסגרת מכוונת ומגדירה לנו מראש מה, מתי ואיך ובכל מונעת בזבוז זמן ומשאבי.
עבודה יעילה ומדויקת מגדילה את הסיכויים להצלחה, צמיחה ורווחיות, בזמני עומס ובכלל
כדי שיהיה לכם קל יותר להבין במה דברים אמורים מצרפת כמה דוגמאות לדברים שכל אחד יכול לעשות וליישם לבד, ומניסיון של הרבה שנים, התוצאות לא יאחרו לבוא:
הכינו רשימת משימות לביצוע – ממש רשימת מכולת של כל המשימות שעליכם לבצע. כל פעם שאתם נזכרים במשהו נוסף הוסיפו לרשימה וכל פעם שביצעתם משהו עד בסוף, תמחקו. ככה העבודה תהיה יעילה ומועילה יותר! הכל יהיה מול העיניים כשתרצו לעבוד תוכלו לגשת ישר לעניינים ותמנעו מבזבוז זמן יקר
קבעו לו"ז התואם לימי החופש, גילאי הילדים ואופי העסק שלכם – המטרה היא להגדיר מסגרת מכוונת וידועה מראש לזמני עבודה ולא פחות חשוב איך עובדים ומה עשים. חשוב לשמור מקום לגמישות ובלת"מים אך המסגרת תשמור אתכם מוכוונים וממוקדים יותר
שנו כיוון – בחנו אם יש אפשרות לבצע חלק מהמשימות בשעות פחות שגרתיות. אולי קיימת אפשרות להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים, קבלני משנה או בני משפחה קרובים. ככלל עומס ולחץ הם גורמים נפלאים לשינוי דפוסי התנהגות ועבודה, חפשו מה ניתן לעשות אחרת ועדיין לשמור על רמת ביצועים איכותית ומקצועית.
היערכות מראש – אל תשאירו דברים לרגע האחרון! ככל שניתן הקדימו להכין חומרי עזר, עבודות, מוצרים וכו'. כל אחד בתחומו ולפי אופי עיסוקו, אני למשל מקפידה להכין מראש הוראות ביצוע, הערכות תזרים ואישורי תשלומים על מנת להימנע מ"פספוס" מועד הביצוע בפועל
אלה כמובן רק חלק קטן מעוד הרבה דברים שניתן לעשות, והם נכונים בימי החופש הגדול, בתקופות חגים, בתקופות עמוסות ובכלל, כשגרת עבודה וניהול עסק מצליח.
נסו! תצליחו!! יש שאלות? משהו לא ברור? מוזמנים ליצור קשר ואשמח לענות על כל שאלה או התלבטות
שלכם,
יעל בר-לב
יועצת ומלווה לצמיחה והצלחה עסקית